הנה גרסה מקוצרת לפסיכולוגיה של צבעי היסוד, בלי בולשיט. לגזור ולשמור כמו שאומרים:
אדום: אדום קשור לתשוקה, אנרגיה והתרגשות. זה יכול גם להעיד על סכנה או אזהרה.
בשיווק, אדום משמש לעתים קרובות כדי ליצור תחושת דחיפות או למשוך תשומת לב למוצר. נפוץ בשילוט, פרסום וספורט.
אסוציאציות לצבע אדום: כוח, חום, אש, דם, מלחמה, אלימות, גבריות, לב, תות, מתוק.
כחול: כחול קשור לאמון, יציבות ורוגע. הוא משמש לעתים קרובות במיתוג ארגוני כדי ליצור תחושת אמינות ומקצועיות.
נפוץ בתחומי הביטחון, ממשל וכספים.
אסוציאציות לצבע כחול: אחדות, רוגע, ים, גלים, שמרנות, שמיים, מים, קור, טכנולוגיה, בנים, ריקנות, בדידות.
ירוק: ירוק קשור לטבע, צמיחה ובריאות, זה יכול גם להצביע על עושר וכסף.
בשיווק, ירוק משמש לעתים קרובות כדי לקדם מוצרים ידידותיים לסביבה או כדי ליצור תחושה של רעננות וחיוניות.
צבע ירוק נפוץ במיוחד בתחומי האקולוגיה והרפואה המשלימה.
אסוציאציות לירוק: טבע, רפואה, רעננות, קלילות, סביבה, יצירתיות, חכמה, עצים, עלים, אביב, רעל, קנאה.
צהוב: צהוב קשור לאושר, אופטימיות וחיוביות. זה יכול גם להעיד על זהירות או אזהרה.
בשיווק, צהוב משמש לעתים קרובות כדי ליצור תחושת התרגשות או כדי למשוך תשומת לב למוצר.
נפוץ בעולמות הילדים, הספורט והמזון.
אסוציאציות לצהוב: בוקר, שמחה, אושר, אופטימיות, שמש, חמנייה, קיץ, תקווה, לימון, חמוץ, חום, התייבשות.
סגול: סגול מזוהה עם יוקרה, יצירתיות ורוחניות. זה יכול גם לסמן מלכות או אצולה.
בשיווק, סגול משמש לעתים קרובות לקידום מוצרים יוקרתיים או ליצירת תחושת בלעדיות.
סגול נפוץ בתחומי המיסטיקה והאלטרנטיב.
אסוציאציות לסגול: מיסטיקה, מלוכה, צדק, מסתורין, יצירתיות, מעמד גבוה, פחד מהלא-נודע, שחצנות.
כתום: כתום מזוהה עם התלהבות, יצירתיות ואנרגיה. זה יכול גם להעיד על סבירות או על סכנה.
בשיווק, כתום משמש לעתים קרובות כדי ליצור תחושת התרגשות או כדי למשוך תשומת לב למוצר.
צבע כתום נפוץ בתחומי המדע והטכנולוגיה וכן בתחום הבנייה.
אסוציאציות לכתום: אנרגיה, התלהבות, צעקנות, התעוררות, תפוז, חמוץ, זהירות, נשק, פצצת אטום.
שחור: שחור קשור לתחכום, אלגנטיות וסמכותיות. זה יכול גם לסמן מסתורין או פחד.
בשיווק, שחור משמש לעתים קרובות לקידום מוצרי יוקרה או עלית.
שחור נפוץ במגוון רחב של תחומים אבל בעיקר משויך להייטק ולטכנולוגיה.
אסוציאציות לשחור: תעוזה, כוח, גבריות, אלגנטיות, חליפה, קלאסה, כבד, יוקרתי, בסיסי, תחושת סוף ואינסוף.
לבן: הלבן מסמן תמימות, טוהר, ניקיון. בשיווק נחשב בסיס לרוב העיצובים.
הלבן נפוץ בתחומי העיצוב, האדריכלות ורפואה.
אסוציאציות ללבן: פשטות, בתוליות, בטיחות, חלוק של רופא, חלב, שמלת כלה, הקשבה, אינסוף, ריקנות.
וזאת הפסיכולוגיה של צבעי היסוד. זכרו שהאסוציאציות הללו אינן אוניברסליות, והבדלים תרבותיים יכולים להשפיע על האופן שבו הצבעים נתפסים
כמו גם חוויות והעדפות אישיות יכולות גם להשפיע על האופן שבו מישהו מפרש צבע. למשל – אחד יראה בצהוב חמנייה, השני טלאי צהוב.
וזכרו ששילוב של צבעים צריך לבוא בהרמוניה, הוספת כל הצבעים לא יספק לכם את הטוב מכל העולמות, להפך. התמקדו בצבע עיקרי, חברו אליו 2-3 צבעים מחמיאים ועוד צבע אחד נגדי שיהיה בולט מן השאר.