מזל טוב! הקמתם עסק או החלטתם לעסוק בשיווק ומצאתם את עצמכם לבד באחת בלילה יושבים מול המחשב, כותבים פוסטים לקדם בפייס ועל הדרך שוברים את הראש מה לעשות הלאה.
גם אני הייתי ככה, עד שהבנתי שאין לי מושג בשיווק, מה הבסיס שלו, מהן המקורות שלו וכיצד שיווק בתכל'ס עובד – אז למדתי (ועדיין לומד) ובבלוג אני אעביר את תובנותיי הלאה, למי שרוצה וצריך.
זאת תהיה סדרת פוסטים, פשוטים עד כמה שאפשר, שיסבירו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על העולם השיווק. בין אם זה להתמקד מבחינת שיווק העסק או כדי לעשות בשיווק בעצמכם, אני מקווה שתאהבו ושתשמרו את הכתבות במועדפים, בכל זאת יוצא לכם איזה פעם בשנה ככה לבדוק מה שמרתם שם.
אז כיצד נגדיר שיווק?
שיווק הוא שם כולל לכל הפעולות שאנחנו עושים כדי לחשוף את עצמנו ללקוחות ולגרום להם לזוז. אנחנו בעצם משתמשים בכלי השיווק השונים כדי להגדיר את עצמנו (עצמנו = העסק, המוצר או השירות) כלפי העולם.
שיווק זאת אומנות מכירה לכל דבר, אז חשוב להוציא את המשפט "אני לא טוב.ה במכירות" מהלקסיקון, שיווק זה הקו המחבר בין הצורך של הלקוח לבין הפתרון, ובמקרה הזה הפתרון הוא אתם.
רק זכרו ששיווק טוב מכניס לקוחות שמכניסים כסף. כלומר, מטרת השיווק היא לשבור חסמים ולקרב את הלקוח אל העסק שלכם ולאו דווקא לגרום לו לרכוש את המוצר.
שיווק הוא הפיתיון כדי לתפוס את הדג. כל דג אוהב סוג אחר של צבע, גודל וצורה ואנחנו כדייגים צריכים לדעת במה להשתמש כדי להגיע לדג הנכון, שחלילה לא יגיעו אלינו דגים טורפים.
למה אני צריך לדעת מהו שיווק? אצלי זה "מפה לאוזן"
שזה מעולה, רק שאם נסתמך רק על המלצות של לקוחות או חברים אנחנו נראה לאט לאט איך זרם הלקוחות מפסיק להגיע, ששיווק 'מפה לאוזן' יעיל בעיקר במעגלים החברתיים שקרובים לנו (משפחה, חברים, עבודה, בית הספר של הילדים וכו') ובנוסף, יהיה לנו קשה יותר להגדיר את התדמית שלנו – אם השמועה אומרת שאנחנו מספקים שירות טוב ובזול, נתקשה להעלות את המחיר ולהפך, אם נחשב כיקרים מידי נפספס הרבה לקוחות פוטנציאליים.
אז מה עושים? משווקים, אבל חכם. וכדי לשווק חכם אנחנו צריכים לדעת מה ההבדל בין שיווק, פרסום, מיתוג, יחצנות ועיצוב. וכל זה יחכה לכם, בקצרה, במאמר הבא: *לחלק 2 – ההבדלים בין סוגי השיווק – לחצו כאן *
