חלק שני בהבנה ובניית מודל העסקי 'קנבס' – ממליץ לקרוא את החלק הקודם כדי להבין מהו מודל עסקי, ולמה אנחנו צריכים אותו.
* אוהד מסביר דברים – מודל קנבס חלק א'
1. סעיף 1 – הצעת הערך שלנו
ונתחיל בהצעת הערך – למה אנחנו בכלל רוצים לפתוח עסק? כל עסק קם כדי לתת פתרון.
בין אם זה פסיכולוג שמספק פתרון לאנשים חולים או הזקוקים לתמיכה נפשית (שזה בעצם כולנו) ועד לסטנדאפיטס או שחקן, שמטרתם היא לספק מענה לבידור, אומנות, נתינת זווית הומוריסטית על החיים או להוציא אותנו קצת מהרעשים של עצמנו.
לדעתי הדרך הטובה לענות על השאלה "מהו הערך שלי" היא באמצעות שאלות קטנות יותר:
- הצורך – מהו הצורך או הבעיה שקיימת כיום?
- הפתרון – כיצד אוכל לספק הפתרון לצורך או לבעיה?
- החזון – איפה העסק שלי הולך להיות בעוד 3-5 שנים?
נגיד ניקח עסק של טיפולים אלטרנטיביים לחיות מחמד:
הצורך – ביקוש למוצרים טבעיים ואלטרנטיביים לחיות מחמד
הפתרון – הקמת מרכז טיפולים בתחום הרפואה האלטרנטיבית לחיות מחמד, יימכרו שם רק מוצרים אלטרנטיביים איכותיים
באחריות ובמקביל יועברו במרכז טיפולים לבע"ח כמו פיזיותרפיה, דיקור, אימון בשיטות חיוביות, עיסוי, ודיקור, ובנוסף יהיו גם מפגשים הרצאות לאנשים בתחום.
החזון – להציג את התחום ואת יתרונותיו לכמה שיותר אנשים, שאוכל להגיע למצב שבעיקר אנהל את המקום ואוכל להשתכר ממנו בכבוד,
ובעתיד בע"ה להתרחב למספר מרכזים ולהקים קהילה ישראלית רחבה בתחום הטיפול האלטרנטיבי לחיות המחמד.
אז הצעת הערך היא הקמת מרכז הוליסטי לחיות מחמד המספק טיפולים ומוצרים אלטרנטיביים איכותיים שקשה להשיג בארץ.
המרכז יספק מגוון שירותים הוליסטיים ופרא-רפואיים, יארח הרצאות של מומחים ועוד.
אגב, המשפט הנטוי הוא סיכום במשפט אחד של ערך העסק. משפט שחשוב לשמור בנאומי מעלית.
2. סעיף 2 – פלחי לקוחות
אז מיהו הלקוח שלנו, ולמי בעצם אנחנו מכוונים.
אם עניתם "לכולם", אל תוותרו על העבודה שלכם כשכירים עדיין…
צריך למצוא בידול, משהו שיזכיר אתכם ללקוחות שלכם ויעזור לכם להשיג לקוחות קבועים מפרגנים (בערך הדבר הכי טוב בעולם במיוחד לעסק בתחילת דרכו)
הדרך הכי טובה להגדיר את הלקוח שלנו כמה שיותר מדויק הוא ליצור "פרסונה" המורכבת מהשאלות הבאות:
- שם (רק כדי להתחבר לדמות) גיל, מין, מצב משפחתי, אזור מגורים, מקצוע, תחביב עיקרי
- חלומות, פחדים, רצונות ותשוקות, השקפות פוליטיות ודתיות
- מה הדמות צריכה? מה חסר לה בחיים? מהי הבעיה שתגרום לה להגיע אליכם?
אז יש לנו את הסיבה, הפתרון, ומי יצטרך אותו מאיתנו. בחלק ג'- איך נגיע אליו, ומה נעשה כדי שישאר >>
פינגבאק: אוהד מסביר דברים - מודל עסקי קנבס (חלק א) - אוהד פרי - קריאייטיב שבא טבעי
פינגבאק: אוהד מסביר דברים - מודל עסקי קנבס (חלק ג) - אוהד פרי - קריאייטיב שבא טבעי