היי, מקווה ששלומכם.ן טוב
מניח שכבר הספקתם לקרוא את הפוסטים הקודמים על מהו שיווק ועל ההבדלים בין סוגי השיווק השונים ואתם מרגישים כבר שניתן לצאת לדרך, אבל לפני שאנחנו מתחילים לחקור את המרחבים העצומים של הסוואנה הזאת כדאי שקודם נכיר את עצמנו, את מי שנפגוש בדרך וכיצד אנחנו בדיוק לומדים להגדיר את השירות שלנו כלפי לקוחות פוטנציאליים.
תפקידנו הבלתי נמנע כיזמים או כאנשי שיווק הוא לטייל ברחבי העולם, להיתקל בבעיות שקיימות סביבתנו ולנסות למצוא עבורם פתרונות, ועל הדרך אנחנו גם צריכים להתפרנס.
אז קודם כל נתחיל ממציאת הבעיה או הצורך, ואחר כך נתקדםכ לפתרון (המוצר או השירות שלנו) והחזון שמגיע יחד איתו. קבלו דוגמה:
באה לשכונה חנות חדשה
נגיד שאנחנו מעוניינים להקים חנות חיות אצלנו בשכונה, עברנו אליה לא מזמן ואין אפילו חנות אחת, מה שאומר שכולם מזמינים אונליין, טלפונית או נוסעים למרכז העיר. שאלנו בעלי חיות מחמד בגינות הכלבים וכולם ענו בחיוב לרעיון של חנות קטנה במרחק הליכה.
(הבעיה או הצורך) – חנות חיות בשכונה, מקום בו ניתן להגיע עם הכלב, להכיר מוצרים, לקבל המלצות וטיפים ולהיות חלק מקהילה*
(הפתרון שלנו) – להקים חנות חיות שכונתית, קטנה עם מבחר מצומצם אבל איכותי, מקום להכיר את השכונה ואת בעלי בע"ח שבה וליהנות מגישה מהירה למגוון מוצרים במקום להזמין אונליין ולחכות במציאות, מבלי לדעת מה יגיע או האם הוא מתאים לחיית המחמד שלנו.
אחרי שהגדרנו את הבעיה שמצאנו, אחר כך את הפתרון שאנחנו מציעים, הגיע הזמן להגדיר את החזון.
איפה אנחנו רואים את עצמנו עם הפתרון הזה בעוד כשלוש עד חמש שנים? האם נצליח להתקיים ממנו, להרוויח כסף ולהתקדם בעתיד? האם הוא ממלא את הערכים בהם אני מאמין?
יענו הייעוד שלנו – כלומר מה יגרום לנו לקום כל בוקר לעסק. ונחזור לחנות חיות שלנו:
(החזון) – בעוד כ-3 שנים נגיע למצב שאנחנו מנהלים את החנות מרחוק, שיהיה לנו צוות של 2-3 עובדים בעלי ידע בתחום שידאגו לפעילות השוטפת. החנות תהיה מרכז קהילתי-שכונתי לאוהבי בע"ח, נעביר הרצאות וקורסים בזום או בחנות עצמה ללקוחות שלנו, יהיה לנו אתר בו ניתן להזמין מוצרים ושליח או חברת שליחויות להפצה.
(הייעוד) – קודם כל להתפרנס ולהיות מוכרים בשכונה, לסייע לאנשים לתת את המוצרים המתאימים ביותר לחיית המחמד שלהם וכמובן הלקוחות הקבועים שיהיו לנו
והנה לפניכם הלב של העסק. עכשיו צריך לדאוג לשאר הגוף.
עכשיו אנחנו צריכים להתקדם למציאת הבידול שלנו! (לחצו כאן)
לחלק 2 – ההבדלים בין סוגי השיווק
לחלק 1 – מהו שיווק
————————–
*את המילה הזאת, קהילה, אתם תקראו פה הרבה. קהילה היא בעצם יצירה והגדרת קהל תומכים סביב העסק שלכם, מרחבי הארץ והעולם, שיהיו חלק בלתי נפרד מהעסק ומשיווקו, אבל לזה נגיע בהמשך.