היי חברים, שמח שאתם כאן.
אז מהו בידול? בידול הוא הייחוד השיווקי והמסחרי שלנו, בעוד שגידלו אותנו להיות כמו כולם ולעמוד בסטנדרטים חברתיים, כבעלי עסקים אנחנו צריכים למצוא את הנקודה הזאת שתזכיר אותנו ללקוח כשהוא מחפש מוצר או שירות כמו שלנו.
אז בואו נלמד כיצד למצוא את הבידול שלנו בסוואנה השיווקית הזאת. ולמרות שזה סופר מפתה, להגיד שהבידול שלנו הוא "אמינות", "שירות טוב" או אפילו "ניסיון" הוא פשוט מיותר, הלכתם פעם למקום שלא מגדיר את עצמו עם שירות טוב או אמין? סביר להניח שלא.
על מאלף הארנבים מגבעתיים שמעתם?
בשיווק אנחנו תמיד מתחילים עם ה"למה", מה שקודם כל נרצה לשאול את עצמנו הוא "מהי הבעיה שאנחנו מעוניינים לפתור" (אם לא יצא לכם לקרוא על כיצד לאתר בעיה, פתרון וחזון לחצו כאן), ואחרי שהגדרנו את הבעיה או הצורך, נמצא את הפתרון ואת הדרך הייחודית שבה אנו מציגים את עצמנו ללקוחות
לדוגמא: נגיד שאדם מגדיר עצמו כ'מאלף ארנבים' ופותח קליניקה בגבעתיים, הוא חוקר ארנבים, מלמד אותם לתת פחות ביסים ומסייע לבעלים להבין אותם כשהם במצוקה. למה דווקא "מאלף ארנבים" ולא פסיכולוג לחיות או חוקר התנהגות? בגלל 2 דברים:
1. כילד, מאלף הארנבים חווה אכזבה כשארנב שקיבל התחיל לנשוך אותו ולברוח ממנו, חוויה שהרבה ילדים, והורים, חווים בתדהמה – לא כל חיות המחמד אוהבות שמלטפים אותן! והוא גם דואג להזכיר את החוויה הזאת בעמוד הנחיתה שלו, בפייסבוק ובנכסי המדיה השונים. הסיפור הוא בידול גדול מאוד, שיכול לחבר אליו את הלקוחות שמזדהים איתו.
2. והסיבה השנייה היא הנישה שבה בחר להתעמק. אין הרבה שמגדירים את עצמם כמאלפי ארנבים אם בכלל ולכן זהו הבידול האולטימטיבי. זה לא מחייב אותו כמובן לעסוק רק עם ארנבים, אבל הוא יכול להתפרנס לא רע מנגזרת בתחום האילוף שאינה נפוצה, בהנחה שיש לה ביקוש.
כמובן שיש לבידול גם חסרונות, כמו למשל לקוחות מאוד ספציפיים (שלא יוציאו הרבה כסף על ארנב למשל) או הצורך להתמקצע יותר בתחום, ואף לנסוע לחו"ל ללמוד ממומחים לארנבים, שלא לדבר על ללבוש אוזני ארנב על הראש בכל ביקור רופא… אבל בסופו של יום, זהו האיש שיזכרו כשהארנב שלהם ירגיש לא טוב, ושהארנב של השכנה ירגיש לא טוב, וכשארנב בקבוצת "ארנבים ונהנים" בפייסבוק לא ירגיש טוב וכן הלאה.
בידול פשוט גורם לנו להישאר במודע של הלקוח. לטוב ולרע.
זהו לעכשיו, מקווה שהצלחתם להבין מהו בידול ומדוע הוא חשוב לנו כל כך כבעלי עסק.
בפוסט הבא בסדרה תוכלו לקרוא כיצד אפשר למצוא את הבידול שלנו, איזה סוגי בידול נפוצים ועוד
לחלק 3 – על בעיות, פתרונות וחזון
לחלק 2 – ההבדלים בין סוגי השיווק
לחלק 1 – מהו שיווק?
מעדיפים להיעזר באיש מקצוע? בואו נקבע פגישה ונחשוב על הבידול שלכם יחד.