יש לכם עסק אבל קשה לכם להגדיר אותו? מעולה!
למה מעולה? כי עכשיו תוכלו להשתמש בשאלון שהכנתי ולבנות לעצמכם פרופיל עסקי שתוכלו לשלוח לאנשי שיווק, גרפיקאים, יועצים ועוד.
תהנו:
חלק 1 – בניית פרופיל עסקי
מהות העסק
- שם:
- סלוגן:
- חזון העסק – איפה אתה רואה את העסק או את עצמך בעוד כ-5 שנים?
- ערכי העסק – 2 עד 3 ערכים שלדעתך מובילים את העסק:
בידול
- מהו הבידול שלך? (או: מדוע שיבחרו דווקא בך ולא באחרים? מה יש לך שאין באחרים?)
קהל היעד
- מהו הצורך של קהל היעד (או: מדוע שיפנו לחפש מישהו במקצוע שלך?)
- מהו הפתרון שאנחנו מציעים לקהל (או: מדוע שיבחרו בך?)
- תני תיאור כללי של הלקוח (גיל ממוצע, אזור מגורים, מראה חיצוני, דת, מצב משפחתי, מצב פיננסי וכד')
הגעה לקהל היעד
- כיצד הלקוחות יחשפו אליך? (פליירים, מיילים, פייסבוק, פרסום במקומות שונים וכד')
חיבור עם הלקוח
- מה הלקוח מרוויח מהחוויה דרכך / רכישת מוצרים דווקא אצלך?
משאבי מפתח
- מיהם הספקים / המקורות שאת נוהגת להשתמש בהם? (חברות למוצרי גלם, ציוד טכנולוגי, שירותי שיווק, עורכי דין, חברות משלוחים וכד')
חלק 2 – מיתוג העסק
לוגו
- לוגו נוכחי (יש לשלוח בנפרד)
- מה אתה אוהב / לא אוהב בלוגו הנוכחי?
- האם לדעתך הלוגו משקף את ערכי וחזון העסק?
- במידה וצריך, אילו שינויים היית רוצה לעשות בלוגו?
צבעים
- מהם צבעי המותג שלך? בין 3 ל-5 צבעים
- מה מסמלים הצבעים שבחרת? (למידע נוסף אודות השפעה של צבע על אנשים: http://tinyurl.com/3apwvxw6 )
- אילו צבעים לא היית מוכן לשלב במיתוג ולמה?
אלמנטים
- האם קיימים אלמנטים שונים שצריכים להיות קשורים במיתוג? (בע"ח, סמלים, משפטים, מקומות וכד')
הסתכלות על מתחרים
- האם קיימים מתחרים / מותגים שמספקים לך השראה?
- מה נהוג "לעשות" בתחום שלך? מה מהם רלוונטי אליך ומה "בשום אופן
לא לעשות כמו כולם"