מה למדתי מעשור של קופירייטינג?

כשהייתי בכיתה א' או ב' המורה שאלה כל אחד מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול, "צייר או סופר!" ענית בהתלהבות. "נחמד מאוד" אמרה, אך תוך רבע שניה הוסיפה "אתה תהיה עני בלי כסף, תעבוד בכתיבה של פרסומות" וכך הגעתי לתחום. לא מאמינ.ה? טוב, זה לא באמת משנה נכון? העיקר שחיברתי אותך לרגע עם חלק אישי ממני, בתקווה שתקרא.י את כל הפוסט. אז האם אני מעניין מספיק?

זה רק דבר אחד שלמדתי כשעשור של קופירייטינג, שיווק ופרסום מאחוריי, בין אם זה במשרד או שניים, אצל לקוחות פרטיים או עכשיו כפרילאנסר. מעבר לפרקטיקה, מעבר להכול, יש תובנות שאני חושב שכל קופי או איש תוכן צעיר צריך לדעת. מה שנקרא "לגזור ולשמור":

1. הכול חרטא, באמת.

גם אם תיצור את הסיסמה הקליטה ביותר, את השלט הגדול ביותר או את המילים שירגשו אומה שלמה, זה לא באמת משנה. הדבר היחידי שמשנה הוא
מה המילים שלך גרמו להם להרגיש.

2. התעודה זאת רק ההתחלה

עולם הפרסום מתנהג ומתנהל כמו קיבוץ, וכך גם מקבל את חבריו. תחדד.י את החושים ואת הניסיון, יש מספיק לקוחות לא אמיתיים בעולם (וגם כאלו שישמחו לשלם לך), בסוף זו שאלה כמה התיק עבודות שלך השאירו רושם, ומי איש הקריאייטיב שברח להייטק.

3. כישרון זה ממש לא מספיק

למד.י מהו שיווק, כיצד עובד המוח האנושי ולמה אנשים בוכים על יוקר המחייה אבל קונים את המותג היקר בסופר, ומה אפשר ללמוד מהמותג הזה. למד.י בלי הפסקה, אבל קודם כל תלמד.י כיצד ללמוד.

4. עולם הפרסום יודע לפרסם הכי טוב את עולם הפרסום

מחמאות לא מגיעות בתלוש שכר, גם לא במילים. יצאת בצהריים? או שסומכים על העבודה שלך או שאת.ה כבר חצי רגל בחוץ. פיצה אחרי שבוע של צעקות באופן ספייס זה לא פיצוי ואם את.ה שכיר.ה טוב.ה מידי זה יעלה לך בקידום. זהו תחום קשוח מלא באנשים שאת.ה מנסה להתחמק מהם כל חייך (חוץ מאנשי קריאייטיב, הם סבבה) רק בשביל להגיד שאת.ה "מהתעשייה", כשימאס לך מהמילה הזאת כדאי ללמוד כיצד לקדם את עצמך בשוק, כן כן גם את.ה מוצר, באסה.

5. הגיע הזמן להתמכר… לתוכן

פודקאסטים, ספרי עיון, מגזינים וקבוצות פייסבוק, וזאת רק ההתחלה. העולם מפוצץ בתוכן ואקטואליה נמצאת בכל פינה. ומכיוון שאיש קריאייטיב לא באמת מסיים את העבודה שלו בש(מונה)ש בערב, דאג.י להקיף את עצמך בסביבה עשירת תוכן כדי להתחבר ולהתפתח, וכל הכבוד לפלייליסט דאבסטפ לימודים של ילדה יפנית וחתול.

6. הכול מסתכם בהאם הסיפור טוב מספיק

תלמד.י לספר סיפור, הסיפור של עצמך, של החברה בה אנחנו חיים ושל המוצרים מאחורי הלקוחות שלך והלקוחות שלהם, ברגע שיהיה לך את הסיפור הנכון, הקרייאיטיב יהיה יותר קולע למטרה.

7. איש קריאייטיב – מראה של החברה האנושית

איש קריאייטיב זה שם כולל לבנאדם עם ילדות מחורבנת שגרמה לו לפתח דימיון ואמפתיה. אם אין לך את אחד משני אלו את.ה בבעיה. קופי טוב צריך להבין קודם כל את הלקוח של הלקוח, ואת הלקוח, ואת אשתו של הלקוח. לצערי כדור זכוכית לא מגיע עם סיום הלימודים אז כדאי לפתח את מיומנויות אלו כדי לחשוב קדימה, תמיד לחשוב קדימה.

8. תכין לעצמך תיק עבודות מוכן בשלוף

את.ה לא יודע מתי תצטרכ.י, אבל טוב שיהיה. לא חייב אתר שלם אפשר גם דרך אתר תוכן חינמי כמו וויקס או בנכס מדיה (רצוי עם הרבה עוקבים), רק לא לשכוח שבסוף כל התוכן הזה שייך לפלטפורה שאת.ה מזין בה, והוא יכול להיעלם באותה במהירות של סטורי, אז רצוי שגם יהיה תיק עבודות מקצועי יותר עם הזמן

9. בסוף התפקיד שלך זה למכור מוצר

עם כל הטררם, הלימודים, הסביח פעם בשבוע והאמא שלא מבינה מה את.ה עושה בפועל. מדובר פה על למכור מוצר במעט מילים שכל אחת תיחרט בזיכרון, תיחרט עד כדי כך כדי שהפנים שלך יופיעו בעוד שלושים שנה באיזה מגזין סוף שבוע… בהצלחה.