סלוגן, משפט המחץ, המילים הקטנות הללו שמצטרפות ללוגו ואמורות להעביר את כל תמצית העסק בחמש מילים או פחות.
הרבה עסקים קטנים נוטים לשכוח מנוכחות של סלוגן טוב (עד שהם נתקלים באחד), אבל מהו בעצם סלוגן טוב?
איך נוכל לבחור את הסלוגן הנכון ומה אסור? בואו נתחיל:
מה זה אומר סלוגן "טוב"?
לסלוגן טוב יש מספר פרמטרים בולטים, בסלוגן יכולים להיות חלק מן הפרמטרים או כולם.
* הצגת המהות, החזון והערכים של העסק – מהי מטרת העסק? מהם הערכים הבולטים של העסק שיוכלו להתפרש בסלוגן?
* הבידול – היתרון של העסק שלנו על פני המתחרים, אם זה ברמת השירות, מוצר, יתרון גיאוגרפי ועוד
* פרסונת הלקוח – כיצד לקוחות רואים את העסק שלנו? האם יש לנו קהל מאוד ספציפי?
מה הלקוח אמור לחשוב או להרגיש כשהוא רוכש מאיתנו את השירות או המוצר?
* בנייה מילולית – מקצב, צליל, חריזה, מילים עם כפל משמעות
* קצר! סלוגן עם יותר מ-5 מילים הוא לא סלוגן, ולמוח יהיה קשה לזכור אותו בעתיד.
כמו שאתם רואים לא חסרים פרמטרים לסלוגן טוב. חשוב לאסוף את כל התשובות לשאלות הללו,
למצוא בהם את מילות המפתח החשובות ולהשתמש בהם בתור סלוגן. לא לשכוח להבין את המשמעות של הסלוגן שנבחר,
והאם אין לו כפל משמעות שיכול גם לפגוע בעסק (כמו דו משמעות, כפל לשון, ביטוי בשפה זרה שנשמע אחרת וכד')
מה לא לעשות כשכותבים סלוגן לעסק?
כמו הפרמטרים, יש לסלוגן גם קווים אדומים:
* הומור גס, הומור פנימי לא מובן, או הומור שחור שעובר את הקו הבריא ועלול להעליב קהל מסוים.
* גנריות – "השירות הכי טוב" זה לא סלוגן, וזה גם לא יוצר בידול מול אחרים. הרי אף אחד לא יגיד שהשירות שלא פחות מהכי טוב.
* סלוגן שדומה לסלוגן של מתחרה או מותג פופולארי, העתקה, או העלבה
* סלוגן שמציג מצג שווא ללקוח, שלא מתאר את פעילות ומטרת העסק או שמבטיח משהו שלא נוכל לקיים
* ללכת על מכנה המשותף הנמוך ביותר – אמנם זאת הדרך הכי קלה למצוא סלוגן קליט, אבל הוא לא יישאר זכיר לאורך זמן.
אם תלכו לפי הקווים המנחים, הפרמטרים והקווים האדומים אני בטוח שתוכלו למצוא את הסלוגן המנצח
במהרה. ואם אתם מתקשים – אני כאן בשבילכם.
בהצלחה!