אז מהי פרסונת לקוח?
פרסונה (אישיות בלטינית) של הלקוח היא רשימה של מכלול האיכויות של לקוח הקצה שלנו.
הוא כולל שאלות קטנות וגדולות שאולי נראות לא רלוונטיות, אבל במכלול מהוות את האדם אליו אנחנו מכוונים את תותחי שיווק שלנו.
כי אם אנחנו לא יודעים למי אנחנו משווקים, איך אוכל לפנות אליהם?
פרסונת לקוח – השאלות
אלו השאלות שנהוג לשאול כשמתחילים לבנות את הפרסונה שלנו. מזמין אתכם לקחת ולשדרג את השאלון בהתאם לצרכים שלכם,
שימו לב שלא כל השאלות רלוונטיות לכל הלקוחות, אז תדאגו להסיר את המיותר. לשאלות ובקשות אתם יודעים איפה למצוא אותי : )
פרסונת לקוח – שאלות בסיס:
• שם (ניתן להוסיף בסוף)
• מין
• טווח גילאים
• סטטוס (רווק, נשוי, גרוש, אלמן וכד')
• ילדים? הורים? ואם כן כמה ובאיזה גילאים
• משקל וגובה
שאלות תלויות סביבה:
• אזור מגורים
• תחביבים
• פנטזיות / שאיפות
• פחדים נפוצים
• דת / פוליטיקה
• מצב כלכלי
• השכלה
• שירות צבאי / לאומי / ישיבה
• הערות חשובות נוספות
שאלות תלויות אופי:
• מהו הצורך / הבעיה של הלקוח קצה?
• מהו הפתרון שמוצע ללקוח כיום?
• מה אנחנו מציעים ללקוח?
• כיצד נראה ללקוח שאנחנו קיימים?
• וכיצד נגרום לו לרכוש את המוצר או השירות?
שיהיה בהצלחה!
פינגבאק: אוהד מסביר דברים - איך כותבים בריף - אוהד פרי - קריאייטיב שבא טבעי